Statement on International Literacy Day 2021 

by | Sep 8, 2021 | News

Statement on International Literacy Day 2021

 

[EN]

The Global Student Forum (GSF) joins the global community to commemorate the 2021 International Day of Literacy which has a particular significance during the COVID-19 pandemic. The GSF acknowledges the significance of this day because literacy is key to making our world more workable, peaceable, and economically safe. 

As the voice of students worldwide, the GSF embraces education as its core value but also advocates for every child and adult to be given the opportunity to better their life by providing quality education for all. We should all bear in mind that the drive to workable, peaceable, and economic stability is interrelated to how literate children and adults are. This begins with learning how to read and write which are considered as the most important, if not essential skills in a human’s life because other skill development depends on these basic capabilities. 

Nearly two years into the COVID-19 pandemic, government officials are cultivating different measures to respond to the current educational deficits. We stand in solidarity and still believe much has to be done to cope with the eminent global literacy crisis. On this day, the GSF wishes to remind the international community of the promises from September 8th 1966 when UNESCO proclaimed the International Literacy Day, exactly 55 years today and examine the level of achievement. The GSF also wishes to extend this reminder to the education authorities regarding the SDG 4 which has as its core value to “ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all” and also analyse the impact of a crisis on education taking the COVID-19 as a point of reference.

The GSF embraces the duty to continue to advocate for children and adult literacy through quality and access to education because it is a fundamental right that no one should be deprived of. 

Journée Internationale De l’Alphabétisation 2021

[FR]

Le Global Student Forum (GSF) se joint à la communauté mondiale pour commémorer la Journée internationale de l’alphabétisation 2021 qui revêt une importance particulière pendant la pandémie de COVID-19. Le GSF reconnaît l’importance de cette journée parce que l’alphabétisation est essentielle pour rendre notre monde plus pratique, pacifique et économiquement sûr.

En tant que voix des étudiants du monde entier, le GSF considère l’éducation comme l’une de ses valeurs fondamentales et plaide pour que chaque enfant et adulte ait la possibilité d’améliorer sa vie grâce à une éducation de qualité pour tous. Nous devons tous garder à l’esprit que l’orientation vers une stabilité viable, pacifique et économique est liée au niveau d’alphabétisation des enfants et des adultes. Cela commence par l’apprentissage de la lecture et de l’écriture, qui sont considérées comme les compétences les plus importantes, voire essentielles dans la vie d’un être humain, car le développement d’autres compétences dépend de ces capacités de base.

Près de deux ans après le début de la pandémie de COVID-19, les responsables gouvernementaux cultivent différentes mesures pour répondre aux déficits éducatifs actuels. Nous sommes solidaires et nous pensons toujours qu’il reste beaucoup à faire pour faire face à l’éminente crise mondiale de l’alphabétisation. En ce jour, le GSF souhaite rappeler à la communauté internationale les promesses du 8 septembre 1966 lorsque l’UNESCO a proclamé la Journée Internationale de l’Alphabétisation, exactement 55 ans aujourd’hui et examiner le niveau de réalisation. Le GSF souhaite également étendre ce même rappel aux autorités éducatives concernant l’ODD 4 qui a pour valeur fondamentale « d’assurer une éducation de qualité inclusive et équitable et promouvoir les opportunités d’apprentissage tout au long de la vie pour tous » et également analyser l’impact d’une crise sur l’éducation tout en utilisant le COVID-19 comme point de référence.

Le GSF assume le devoir de continuer à défendre l’alphabétisation des enfants et des adultes par la qualité et l’accès à l’éducation, car il s’agit d’un droit fondamental dont personne ne devrait être privé.